Ing. Mikuláš Németh - IT specialist

Spraviť webovú stránku za pár klikov už asi vie pomaly každý. Aj ja som si to myslel…

Môj príbeh

Okrem toho aby naša stránka alebo eshop sa nachádzala v popredných miestach vo vyhľadávačoch, mala vyššiu návštevnosť, je veľmi dôležité mať dobre napísaný obsah (Content Marketing) , čo zvyšuje dôveru v svoju značku, konverzie, zvyšuje predaj zároveň ušetrí viac nákladov, robí zákazníkov spokojnejším.

Moje Case Studies je vlastne môj samotný príbeh ako som sa dopracoval na popredné miesta vo vyhľadávači a mal vyššiu návštevnosť. Hneď na začiatku vám radím, ak nechcete aby ste sa sami trápili s nastavovaním tak nájdite si špecialistu ako WEBSHOPAssist, lebo cesta k skutočnému úspechu je dlhá. Za dva roky tvrdej práce denne 4 až 6 hodín k výsledkom bez reklamy na prvú stránku vo vyhľadávačoch, taký je môj príbeh, kým sa to mne podarilo. Je to dlhá cesta ktorá má za sebou veľa samoštúdia a online kurzov. V dnešnej dobe si to málo ľudí môže dovoliť, aj kvôli času bez dobrého managementu ( a nálade) nie je skoro možné sami dopracovať.

Písať kvalitný obsah / Content Management/ je základ pre zviditeľnenie stránky a nastavovanie kľúčových slov. Ak sme špecialisti, môže sa nám podariť dostať sa na prvú pozíciu aj za 1,50 hodín. Ale to musí byť veľmi dobre vystihnutý obsah a slovko čo sa málo používa.

Postup …

Takže stiahol som si WordPress šablónu, ktorá sa mi zdala byť dostupná a ľahko použiteľná. Ešte teraz vám poviem, že som vyštudovaný informatik, a bakalársku prácu som začal písať o eshope ( už vtedy som špekuloval na môj biznis spraviť e shopovú stránku (2007). Zdalo sa mi dosť zložitým procesom kvôli zdĺhavého písania opakujúcich sa kódu stále dookola.. Časom asi pár rokov nato vyšli na trh pár typov frameworkov, ktoré zautomatizujú opakujúce sa úlohy a neskutočne urýchlia vaše kódovanie. Ak má nikto aspoň základy PHP, SQL a vedia približne oko fungujú webové stránky, nech sa páči dajte sa do toho, je to veľmi zaujímavá robota, ale asi pre ITčkára 😊 .Jeden taký ktorý odporúčam je Yii CMS ( Content management system) – redakčný systém. Sem patria aj Worpress, Joomla, Drupal, Woocommerce, Shopify, Prestasop atď.. Takže voľne dostupný je Yii Framework na stránke https://www.yiiframework.com/download   . A rád vám dám moje podklady, asi 5 skriptov od dokončenia som to vzdal a napísal som radšej Informačný systém hotela v SQL (MysQL) .

Asi dva roky dozadu som si vybral WordPress rozhranie. Je to veľmi kvalitná platforma s veľmi dobrými pluginmi. Bez pekného dizajnu môžeme mať stránku, ale nebude dobre reprezentovať našu firmu.  Je základ eshopu aj stránky. Preto som si vybral tento „americký koncept. Ale nejako sa mi nedarilo. Spustil som moju stránku, ale nemal som žiadne výsledky. Tak zdĺhavý proces by bolo komplet všetko opísať ale asi najdôležitejšie je výsledok. Ako to aj moje firemné motto hovorí „Nestačí len úsmev, treba aj úspech!

Keď sa mi pokazí umývačka riadu volám opravára, ak potrebujem spraviť kvalitnú webovú stránku volám ITčkára. Nech sa páči https://www.webshopassist.sk/kontakt/ .

Ako sa dostať na popredné miesta vo vyhľadávačoch?

Po prvé musím spomenúť, že prvý vo vyhľadávačoch neznamená že napíšem môj názov domény napr. www.niečo.sk a napíšem že „niečo“  . Takýmto spôsobom by asi každý bol prvý (okrem reklamovaých stránok pomocou Ad Words) , kto má aspoň nastavené google vyhľadávanie.  Ťažké sa dostať na prvé priečky v konkrétnych kategóriách podnikania alebo priamo to čo hľadáme.  Ak chcem kúpiť umývačku riadu tak napíšem umývačka riadu, umývačka atď.  ale nie názov firmy kto to predáva. Dúfam vieme o čom píšem.

Postupne som nasadil SEO Optimalizačné metódy (Search Engine Optimalization)  On-Page a Off-Page .

On-Page je pripravovanie pravidelného kvalitného obsahu, obsahová stratégia – tz. Content Marketing, zvyšovanie organického obsahu. Musíme optimalizovať aj štruktúru kategórií. Musí sa vykonať SEO audit e-shopu.

Ak nechceme využívať stále PPC reklamu napríklad od Googla, Google Ads, musíme robiť kvalitné SEO.

Podarilo sa mi zvýšiť moju pozíciu vo vyhľadávači v Google. Existuje veľa typov prehľadávačoch ako napríklad  Microsoft Edge, Chrome, Opera, Mozilla Firefox, Safari. V priemere sa nachádzam na 12 priečke, ale vidím sa fixne na prvej strane.

Musíme dať pozor na perfektne vyplnené H1a alt textov obrázkov, URL názvov, úprave popisov, meta dát a statických sekcií na web stránke, meta Title a meta popisov. Moje výsledky hovoria sami za seba.

Obrázok 1 Google v Chrome pozícia stránky podľa slova rybárske potreby 4.8.2020 16:10

 

Používam viac metód vyhodnocovania, treba používať Google Search Console.

 

Obrázok 2 Google feeder produkty pozícia vo vyhľadávači 7,8,2020

 

 

Ako som to dosiahol?

 

Ako som už spomenul existujú okrem On-Page metód, ktoré sa musia používať aj Off Page metódy. Sú veľmi dôležité.

Medzi ne patria

  • budovanie spätných odkazov ( Link Building)
  • sociálne sieťe
  • lokálne SEO

Sem patria odkazy v sociálnych sieťach ako Facebook Funpage a Instagram followers, recenzie na Google My Business, všetko čo hovorí o vás, že máte super obsah. Treba písať originálny obsah, aby is vás všimli blogeri a  Search  Engine. Bez sociálnych siatiach nie je možné sa zviditeľniť, treba na to brať veľkú pozornosť.  Lokálne SEO je že ak hľadáte výraz vo vyhľadávači v Bratislave pre športové potreby dostanete iný výsledok v Martine. Prvotným meradlom pre túto problematiku je Google Maps v spojení Google Moja Firma. Treba to brať vážne a venovať sa mu obzvlášť pozornosť aby sme vo vyhľadávači nestratili a boli my kľúčové slovo.

Čo som vlastne dosiahol?

 

Priviedol návštevníkov, ktorí na stránke strávili v priemere 2:37 minúty . Priemerné CTR (  Click-Through Rate)  pre vyhľadávanie bolo 5,90 %, čo znamená že počet klikov bolo 2070 z celkových 35 100 zobrazení za posledné tri mesiace, a priemerná pozícia bola 12,6 vo vyhľadávačoch / tz. že približne koniec prvej, začiatok druhej strany vo vyhľadávačoch).

Konkrétne v kľúčovom slove ktoré je najpoužívanejšie v danom segmente počet klikov bolo 86 z celkových 748 zobrazení za posledné tri mesiace, a priemerná pozícia bola 13,20.

Obrázok 3 Google Search Console pozícia vo vyhľadávači 8,5,2020

V priemere mám okolo 100 až 200 nových návštevníkov (okrem už používateľov).

Obrázok 4 WordPress štatistika návštevnosti www.hobbyryby.sk 7,8,2020

Obsahový marketing je trend, ktorého potenciál musí firma naplno využiť a preto  aj v súčasnosti sa vo firme venujem rozvoju týchto aktivít.

Rád pomôžem aj vám, aby ste mali pekný moderný web s dobre nastavenými parametrami.

S pozdravom Ing. Mikuláš Németh,

Founder /CEO /Product Manager WEBSHOPAssist